tisdag 15 maj 2012

Je sais, je suis naîf encore

När jag blir stor vill jag bo någonstans där jag inte ser hus vart jag än vänder blicken när jag ser ut genom ett fönster. Jag vill ha nära till skog och en sjö. Om det är ett hus vill jag ha en alkov i ett stort fönster på övervåningen där jag kan sitta och läsa eller klottra i ett block. Jag vill ha en tom väg som jag ska fylla med idéer på gula post-it lappar, utrivna boksidor och fasthäftade pappersbitar med knäppa tankar. Det ska vara som i en lagom brusig film där färgerna har bleknat en aning så att de är skönt behagliga för ögat.

En långörad basset ska ligga vid mina fötter varje natt och vi ska gå långpromenader genom skogen som jag har nära till. På våren kan jag plocka snödroppar och vitsippor och sätta i pressglasvaser lite överallt. Jag vill ha ett hus med hemliga rum, dörrar bakom kläderna i garderoben och en kista full med tyll i pastellfärger.

//ohälsosamt romantisk blivande ung kvinna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar