fredag 16 december 2011

Alice in Wonderland

Jag är förtjust i Alice i Underlandet, det är en så himla mysig film och jag tycker inte den är läskig någonstans som vissa gör. Jag tyckte att Tim Burton's version var lika färgsprakande som jag vill att mitt liv ska vara. När jag flyttar hemifrån vill jag att det ska kännas som att komma in i en annan värld. Jag älskar småprylar och plotter och lever efter parollen "det är de små detaljerna som gör det". 


En superkul detalj i Alice i Underlandet är de små etiketterna som sitter på det hon äter och dricker i början av filmen, när hon jagar kaninen. Det står "eat me" eller "drink me". Jag har tagit det ett steg längre och slagit till med "use me" för att påminna om saker man sällan använder eller ingredienser som bara behövs ibland, typ kakao. 


Men jag klarar ju mig inte utan en "eat me" heller, förstås. Gäller bara att komma på vad jag ska sätta den på...


PS. Tyglock på burkar är också en sån grej som gör allt mysigare. Det är bara att göra en tygcirkel med burkens diameter x2 och knyta ett fint band runt, och fästa en etikett på, såklart ;)

Ha det fint!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar