lördag 17 december 2011

En ljus lördagsmorgon i lilla Borås

Det får villigt erkännas att jag inte är överdrivet pepp på att gå upp kl 8.30 en lördagsmorgon.

Men nu var det såpass ljust ute (vilket jag finner konstigt då vi befinner oss mitt i december och det inte finns en flinga snö att hitta här i lilla Borås) och sen går jag såklart upp av en anledning också.

Ska ut till Dalsjöfors, som jag för den delen inte har en aaaning om vilket håll det ligger åt. Där skall det kollas in en loppis med Sara och Michaela i min klass, samt Saras mamma.

Saras mamma är för den delen ägare till Vera's Garderob, som råkar vara Lindas absoluta favoritaffär då det är vintage- och lite retroklädersom säljes där.

Det ska tydligen vara mest prylar och inte så mycket kläder därute, vilket bara är bra för min del då jag inte har råd att köpa nya kläder men däremot säkerligen kan hitta någon bra julklapp åt de få personer jag ska köpa åt i år.

(att tillägga har jag inte köpt en enda julklapp än, och jag är faktiskt inte heller det minsta stressad över detta! :D)

Frukost! Måste inmundigas innan jag kilar iväg till Sara. Kom också på att jag har en sockerkaka ståendes nere i köket som jag glömde slå in i plastfolie eller något igår. Skulle blivit en tårtbotten, men om mina misstankar stämmer kommer den inte duga till så mycket mer än att grusa den isiga trottoaren utanför  nu mer.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar