fredag 23 december 2011

Dan' före Dopparedan'...

...fast vi brukar i och för sig inte doppa. 
   Igår firade jag och Catrine jul avec les Perles, våra tjejkompisar. Vi gjorde samma sak förra året, och förhoppningsvis kommer det att bli en tradition! Vi väljer ut vem som ska köpa till vem, så slipper alla lägga lite pengar var i en pott, fast det är ju fortfarande från alla, liksom. Ellen köpte till mig, jag fick finaste cup and saucer från Pip Studio, de har häftigaste porslinet (jag har en äggkopp som ser ut som ett cirkustält!), en liten vas från Lisbeth Dahl som är perfekt för vitsippor och snödroppar och ett jättefint kort på alla oss fyra (jag, Catrine, Allis och Ellen) med ram! Catrine hade köpt en liten present till mig också, ett set om tre koppar/assietter med rosa rosor som hon hittade på en loppis, tack! Jag har haft en sådan tur, som fått så fina kompisar som hittar de mest perfekta grejerna! Jag har blivit besatt av te/kaffekoppar sedan jag hittade två vackra, riktiga english tea-koppar i England i somras. Jag får väl presentera min samling här någon gång!


Jag fick ett så himla roligt julkort av Ellen igår också. Men för att man ska förstå det måste jag berätta en sak om mig själv först. Jag må vara retro, önska att jag levde på 50- och 60-talet, men utöver det är jag betuttad i fantasy och science-fiction (fast det var ju på 50- och sextiotalet som det fick ett uppsving, så såååå konstigt är det ju inte...). Jag älskar tv-serierna Charmed, Buffy the Vampire Slayer, Stargate SG-1 och Stargate Atlantis där Ronon är en väldigt... trevlig karaktär. Så julkortet föreställer alltså honom med en tomteluva, oerhört käckt, men man kan ju inte förvänta sig något mindre av Ellen som älskar julen!


Det var mitt första julfirande för i år, ikväll kommer ett till!


God Jul!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar