tisdag 6 december 2011

Snö, jul och en fransk vi-möts-igen-fras

Jag vaknade av min adventsljusstake idag. Ljuset var sådär härligt gult och dimmigt.
   Hurtig som man tvingas vara mornar som dessa, satte jag mig således på sängkanten och bara satt och tittade på allt i mitt rum. Så kastade jag en blick ut genom fönstret, och döm om min förtjusning när jag såg att det gigantiska trädet precis utanför var snötäckt. Fontänen på innergården också. Här och var fanns fotspår och jag längtar så tills jag får kliva ut själv om bara en liten stund.

Ingen kan ju ha undgått att märka att Julen snart är här! Eftersom denna eminenta högtid erbjuder en insjö av pyssel- och fixarmöjligheter kommer jag förhoppningsvis snart börja lägga ut lite tips om pyssel, kanske hemmagjorda julkort (för sådana är ju så mycket roligare att skicka!), lite julsnacks och annat pyntigt.

Mina skor står i hallen och bara väntar på att bli använda till att sparka snö med, så här bjuder jag eder en God Morgon och lämnar er åt egna morgonbestyr!

Au revoir
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar