måndag 12 december 2011

Sverige - Frankrike

Sitter bänkad i tv-soffan, framför Sverige - Frankrike i VM.

Som före detta handbollsspelare är det väl en självklarhet, men kan säga att jag inte kollade såhär mycket ens när jag fortfarande spelade. Även om svenska landslaget borde kännas distanserat då det faktiskt är...landslaget och jag bara spelade ungdomshandboll i lilla Borås, så gör det inte det. Det är något med handbollsvärlden som lägger alla på samma nivå, så länge du är intresserad och engagerad. Det är det som gör handbollen så j*vla bra!

Det är det som gör handbollen så j*vla bra!

Sitter och funderar på varför franska målvakten har solglasögon på sig... Synfel? Skydd? Jag har då aldrig sett något sånt innan iaf.

Alla intresserade suckade hopplöst när det stod klart att Sverige skulle möta Frankrike i åttondelsfinal. Kanske är jag inte tillräckligt insatt för att förstå. Men nu går det ju riktigt bra, "vi" leder med 18-15 och hoppas att detta ska hålla de resterande 18 min...

Ciao!
//Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar