måndag 5 december 2011

Och ridån går upp för en violflicka...

Samma kväll som årets första snöflingor singlar ner över Borås gator så letar sig några valda ord ner i mitt första individuella inlägg.

Skulle kunna ägna mitt först bidrag till att förklara hur nervöst(!) det är. Men eftersom det säkerligen kommer framgå på annat sätt tänkte jag istället en liten presentation av mig själv:
Jag, Catrine, går Journalistik-Författarskap andra ring på Bäckängsgymnasiet. Är en sån där tjej med smak för allt som är intressant och händelserikt. Jag spenderar 50% av min tid på att gnälla, på allt, alla och mig själv. Resterande tid älskar jag livet (det gör jag även när jag gnäller, fast lite mer i hemlighet), ser mycket på film, umgås med underbara vänner och...ja, det är det mesta jag gör nuförtiden faktiskt.
Spelade innan handboll, men slutade i och med ett ökat krav på engagemang från både sporten och skolan och en del fick prioriteras bort. Så just nu är jag på jakt efter något annat att göra med min tid förutom att soff-potatisa, men kan nämna att det inte är världens lättaste att hitta något att börja med vid 17 års ålder på sportnivå...

Har ett intresse för film - vilket leder till att (förhoppningsvis) många av mina inlägg kommer handla om eller röra vid filmvärldens vida spektrum.

Jag och Linda startade denna blogg, efter att lääääänge gått runt och sagt att vi skulle börja blogga. Vi börjar här med en som vi delar, och får väl se hur det går efterhand (det vill säga om vi inte kan stå ut med varandra eller ej..).  Hoppas väl att vi kan bidra med lite olika komponenter för att få en så intressant läsning som möjligt.

Därmed sätter jag punkt, säger godnatt och vandrar mot sängen (med ett litet stopp på några sidor i Historiaboken).

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar