torsdag 8 december 2011

I myspyset från en massa ljus

Hemma igen. 
Då jag ska vara så hurtig och sticka till friskis om en liten stund kände jag för en riktig uppladdning och tur som jag har hade vi en massa lax hemma så jag satte pasta på spisen och svängde ihop lite laxpasta.


Lax och pasta tillsammans är ungefär så underskattat som det kan bli. Det är gott och boostande. Det är bara att ta lite lax, lite pasta, lite rapsolja, lite citronpeppar och lite basilika och, vips har man en både god och fin maträtt! Jag hade tänkt blanda i lite avokado också, men sådan hade vi ingen hemma...


Den ursprungliga planen var att jag skulle sätta mig med maten i myspyset från en massa ljus och läsa på om genteknik (eller ja, hur mycket myspys kan det bli med ett köksbord belamrat med tidningar, dator, naturkunskapsbok och kamera?) men så blev det icke då jag laddade över bilderna från min kamera samtidigt och dessutom började skriva det här inlägget. 


Övrigt så håller jag på med en presentation av August Strindberg för en skoluppgift, jag tänkte kanske publicera den här när den är inlämnad och responsad. Vi får se hur det blir.


À bientôt!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar