tisdag 20 december 2011

Snö

Idag har det snöat nästan hela dagen, flingor stora som fluffiga vantar. Så underbart! kanske får vi en vit jul ändå? Jag satt uppe i morse och åt frukost och när jag sneglade ut genom vårt stora vardagsrumsfönster yrde det som bara den ute och då blev jag så pepp!
   När jag skulle gå och möta Catrine och Ellen fick jag snö överallt, jag andades in i näsan (obehagligt) och svalde en hel del (hostade), jag fick några i ögat också, till råga på allt. Men, jag ska inte klaga. Det snöar ju!

Idag skulle det som sagt vara tävling här i Borås, den blev tyvärr inställd, väldigt tråkigt. Det var första gången jag var med som funktionär, så det hade varit kul att få se det ur den synvinkeln. Vi får hoppas att det går vägen nästa år!!

På vägen hem köpte jag en kaffe to-go, det var väldigt filmiskt med snöflingorna och allt. Nu ska jag se om jag kan fixa lite, får se vad det blir.

Á bientôt!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar