tisdag 6 december 2011

Soffan vs. Dogtooth

Min klasskompis Sara, hennes kille och jag pratade om att gå på bio ikväll på Röda Kvarn. Tanken var att vi skulle se Dogtooth ( http://www.imdb.com/title/tt1379182/ ), men efter en lång dag i skolan så infinner sig inte orken riktigt. Så är nu i valet och kvalet om jag ska orka dra  mig ner till bion, eller spendera kvällen inne i den mysiga värmen. När jag framställer det är väl valet ganska självklart, men då jag missat dom senaste fem filmerna p.g.a tidsbrist och slapphet känns det som att man borde gå och insupa lite kultur...

När det gäller bio kan jag tycka att det är skönt att gå själv, i alla fall när det är filmer av lite...knepigare kanske man ska kalla det, slag. Och då det inte direkt är blockbusters som går på Röda Kvarn är det inte heller så många kompisar som vill hänga på. Det krävs en pojk-söt kille, vampyr/varulv eller ett klatschigt pop-soundtrack för att locka med dom. Och sådana är det lite brist på i franska/finska/tyska tragedier med sin mörka och stundtals svårförstådda humor.





Lite mat!
Kanske kan ge mig energin jag behöver för att orka fylla fransk/svår-kvoten för denna vecka?

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar