onsdag 7 december 2011

Gleeeeeeeee!

Klev innanför dörren för en stund sen efter en shoppingrunda, helt slut efter alla chica fynd och fötterna värker.

Så skulle det kanske sett ut om det var en modeblogg jag bedrev. Men nej, riktigt så glamouröst var det inte. Iförd svettiga träningskläder stapplade jag, far och bror halkandes ner mot Coop för att handla mat då ena bilen är utlånad till en kompis och den andra står på verkstan efter en mindre krock för ett par veckor sen så att gå är kvarstående alternativ.
Det mest chica som inhandlades var väl en "fräsch" creme fraiche, men slutresultatet blev bra iaf! Fyra portioner av cheescake-liknande skapelser väntar nu i frysen.....*dreglar*

Ryggsäck, vilken uppfinning! Undrar om det var just storinköp av mejeriprodukter dom hade i åtanke när dom satt där och klurade ihop denna ryggskonade finurlighet?

Mina hörlurar lämnade mig plötsligt idag. Precis lagom till träningen också såklart. Eller döda är dom inte, ena hörluren funkar fortfarande om man håller sladden i precis rätt vinkel, men hur lätt/värt det är att trixa med under tiden som man flåsar och svettas med mjölksyra i benen på en spinningcykel vet jag inte..

Om en minut eller två börjar Glee (Glee: IMDb), en av mina favoritserier. Många tycker att den är töntig och klyschig, men då har man ju uppenbarligen inte fattat poängen med den satiriska och parodiska humorn. Förutom grymma (!) dans och sångnummer med en stor bredd genremässigt så finns här var stereotyp du kan hitta i en amerikansk highschool (på film/tv det vill säga). Sen kan man ju inte annat än att älska Sue Sylvesters spydiga och klockrena pikar och kommentarer!







"All I want is just one day a year when I'm not visually assaulted by uglies and fatties. Seriously, Ohio, these retinas need a day off. So here's the dream, the Friday after Christmas, which I have off, if you're hideous stay at home. Spend the entire day watching home videos of a time when you weren't too repulsive for me to ever want to look at." - Sue Sylvester


Och med dom kloka orden lämnar jag er för en snabbdusch innan jag bänkar mig framför serien där Fame möter dagens high school-draman..

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar