torsdag 29 december 2011

All you fiskbulle-haters...

Bestämde mig för att ta en liten promenad, då jag inte kunnat träna ordentligt på över en vecka pågrund av en hosta som inte vill ge sig så ville jag åtminstone ut och bli lite redigt trött.

Pappa skulle ut och åka så han fick lov att ta med mig och släppa av mig en bit hemifrån, mycket roligare om man kommer iväg en bit - så blir inte halva promenaden i samma kvarter varje gång.

Vägen mellan ytterdörren och bilen = 4,3 m eller så. Plaskblöt direkt!

När jag hoppade ur bilen uppe på Tullen någonstans tog det mig bara några steg att ångra mig, j*vla pissväder (som farmor hade sagt). Men som tur var hade pappa redan åkt sin väg, så det var bara att börja traska hemåt.

Tack och lov för mina nya hörlurar!

Kan ha tagit vägen om ett solarium (hehe...), brukar inte sola, vill bara inte vara genomskinlig till nyårsafton. Skulle inte bli så snyggt med den klänning jag införskaffade igår. Den klänningen tackar vi för övrigt Linda för, då det var hennes julklapp (presentkort på H&M) som användes, tack!

Nu är det dags för mat, håll i er nu alla fiskbulle-hatare, men ja. Det blir fiskbullar och potatis, och kan för allt i världen inte förstå hur man kan ogilla dessa hoppressade klumpar av fiskrens. Självklart i hummersås, annars är jag med på haters-sidan. Farmor (hon som svor däruppe innan) gav mig lingonsylt till det en gång när jag var liten, och nu är jag fast, ett tips som kanske kan omvända er till pro-Abba:re.

(Nyår närmar sig med snabba kliv, paniken som alltid infinner sig för min del har inte riktigt kommit än. Men den sitter säkert där och väntar bakom dörrkarmen.. :P)

Ciao!
//Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar