söndag 1 januari 2012

Have you any idea why a raven is like a writingdesk?

Vad skönt att vara tillbaka! Min jul- och nyårshelg har varit lugn så det förslår, underbart! Dock har jag beklagligtvis drabbats av en seg förkylning med hosta och nästäpphet (ett nytt ord?) men det har bara gett mig möjligheten att göra det jag älskar mest; skriva, lyssna på musik och titta på en försenad julklapp som bara råkade vara Alice i Underlandet. Det är en av mina favoritfilmer, trots att detta bara var andra gången jag såg filmen.

Många undrar varför jag önskar mig filmer som jag har sett. Det är ju illa nog att titta på filmer som man sett, men ve och fasa! Att ha dem är ju ännu värre!

Skämt å sido, det är ju just att se om filmer som är själva tjusningen, att upptäcka nya saker. Men som vi brukar säga; det är väl tur att vi är olika!

För tillfället tittar jag på Nyårskonserten i Wien (på tv förstås), trevligt, klassisk musik är underskattad.

Det gläder mig att in kära medbloggerska hittade någonting bra för min julklapp och jag längtar efter att få hämta resterande koppar som jag fick av henne i julklapp!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar