torsdag 12 januari 2012

Steg 1

Har skrivit in mig på körskola!

Detta med körkort är en viktig sak för min del, och har även varit en källa till frustration under det senaste året. Har alltid haft inställningen att jag skulle börja övningsköra så fort jag kunde, för att bara behöva ta några lektioner när kortet skulle tas och det skulle komma i samband med min 18-årsdag (som infaller i slutet av mars). Men som med så mycket annat de senare åren har det fått omprioriteras (till den graden att det inte prioriteras alls) och nu sitter jag här, 17 år och 10 månader, har sammanlagt övningskört 3 ggr....

Så ja, det är rätt frustrerande när andra övningskör vart dom än ska och kommer ta sina kort så fort dom fyller myndigt. Det är faktiskt rent för j*vligt att behöva lyssna på hur alla har kommit så långt.

Och det skall göras klart, jag är inte lat! Jag vill mer än gärna ut och övningsköra, tycker dels att det är roligt att köra bil och vet också hur viktigt det är.

Men det är inte alltid så rättvist. I familjen finns bara en som jag kan övningsköra med, och det är iofs inte mindre än vad många andra har. Men när den enda personen man kan övningsköra med har annat att göra, då blir det svårare.

Men nu har jag tagit saken i kragen, första steget, skrivit in mig på körskola och ska börja med teorin under de två veckor som pappa är bortrest (tar tåget mot Malmö 20:17 för att sedan åka vidare mot Ecuador...hur avundsjuk är jag inte??), samt storstäda huset och vara en duktig dotter som förtjänar lite övningskörning när han kommer hem. (började lite i smyg med att baka banan/chokladmuffins till padre att ha färska på tågresan)

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar