onsdag 25 januari 2012

Tankenöt

Vad är det som händer egentligen?
Jag läser några bloggar här och där, tittar på pyssel, inredning och vackra fotografier.

Då och då kan jag tycka att det är kul att kika på bloggarnas kommentarerna. Kanske har någon länkat till sin egen fina blogg? Kanske har de något tips? Eller så kanske man hittar en kommentar mitt i det blommigt rosiga som bara gör allt svart.

Jag inser vilken tur vi har haft (kanske) som ännu inte har något direkt flow i kommentarfälten. Majoriteten av kommentarerna brukar vara snälla, glada och peppande, men det är aldrig kul att finna klagomål. Särskilt när det är på personliga saker. Den enda fördelen jag ser är att man blir hårdhudad och lär sig att inte lägga någon vikt vid de tråkiga kommentarerna. Men hur kul kan vägen dit vara egentligen?

Du behöver inte bry dig om hur jag inreder mitt hem. Du behöver inte bry dig om mina åsikter enligt dig är rätt eller fel. Du behöver inte bry dig om min politik eller sättet jag gör saker. Du är välkommen att titta och om du så vill, inspireras. Gillar du inte vad du ser är det faktiskt bara att trycka på det röda krysset i högra hörnet. Svårare än så är det inte. Slösa inte en massa energi på att klanka ner på alla andra, för du kommer förmodligen inte kunna ändra deras tycke och smak ändå. Du kanske har lyckats med att göra ditt "offer" ledsen, och det är ju alltid något att skryta med?

Eller...?

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar