lördag 14 januari 2012

Om att skriva i Futurum

Det är något som jag i skönlitterär form inte har något problem med. När det kommer till att kortsiktigt planera inför framtiden har jag heller inga större problem, vem tycker inte om att planera vad man ska göra i sommar eller vilka resor man vill åka på med pinglorna?
   Men det här med att försörja sig. Det är lite klurigare. Drömmen är att få jobba med min hobby, men hur många drömmer inte om det?
   Jag ska spotta ut bok efter bok och på sidan av ha en liten blogg där jag pysslar, bakar, lagar mat, syr och pratar om promenaden med min basset Arkimedes. Jag kommer sitta i en ateljé med ett stort fönster som vetter ut mot en vacker äng och kanske en skog där jag håller till när jag inte bakar cupcakes till mina syskonbarn. Ibland är jag krönikör och kanske svarar på frågor om miljö för en retro-tidning.
   Så det är vad jag kommer försöka uppnå de kommande åren. Bara för det kommer jag i nästa inlägg publicera den första novellen här på bloggen!

//Från en brydd Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar