tisdag 3 januari 2012

2012 - segstartat i soffan

Börjar året med massa film. Det går såklart i vågor det här med film-tittandet, men det är faktiskt det enda intresset som har hängt sig kvar. Som fröken "inkompetent att slutföra något" har jag påbörjat otaliga saker, intressen och hobbies men aldrig lyckats hålla mig kvar på något. Förutom film då.

Sen är väl januari en rätt bra tid för degande i tv-soffan. Det är ruggigt och högst ogästvänligt utomhus för en köldhatande latmask som jag, man har jullov och laddar batterierna inför vårterminen, och så finns det fortfarande tillgång till överblivet julgodis som aldrig verkar ta slut (kan ha att göra med att vi gör mer så fort förråden börjar sina...).

Det sägs ju att man kommer tillbringa året på samma sätt som man gjorde på tolvslaget. Den teorin skippar jag. Har aldrig stämt innan, och hoppas verkligen inte det ändras i år då jag inte fick ihop att fira med alla jag hade velat.

Firade nyår med tre tjejkompisar, och vi hade en fin kväll/natt. Började hemma med middag och två filmer:
Drive ,
Ryan Goslning (från The Notebook, Blue Valentine, Crazy Stupid Love osv.) kör runt på gatorna som flyktbilsförare vid rån, allt verkar gå bra, tills han träffar en tjej och måste börja sparka in skallar på bad guys för att beskydda henne. Oväntat våldsam, var inte vad vi hade siktat på som tjejfilm, man vad gjorde det. Goslings bara överkropp gjorde det dock värt, hehe...he
A Little Bit of Heaven ,
Var inte heller den romantiska berättelsen med hunkig kille och klyschigt slut som vi hade hoppats på. Snygg kille att dregla efter fanns förvisso, filmen handlar om en kvinna, som spelas av Kate Hudson (som jag för den delen inte är superförtjust i), som får diagnosen cancer i sent skede och (självklart) förälskar sig för första gången. I sin läkare (självklart). Blev under denna film lite smått känslokall-förklarad då mina tre kompanjoner grät och snörvlade och jag satt och småfnissade.... Av detta lärde jag mig att man inte ska sitta och tänka på roliga internskämt med sig själv under filmer som handlar om dödligt sjuka människor.

I vilket fall så rekommenderar jag båda filmerna, då båda innehåller en snygg kille = lite ögongodis, och romantiska moments vilket aldrig skadar. A Little Bit of Heaven var kanske bäst lämpad som "tjejfilm" men Drive hade mest att ge rent innehållsmässigt.

Spenderade även nyårsdagen i soffan, såg Dan in Real Life med komikern Steve Carell, som steg rejält i mina ögon i denna romantiska och seriösa roll. Eight Below ,med Paul Walker och hans team med slädhundar på en expedition på Sydpolen, där snackar vi tårar! Och sist Something to Talk About eller Alla talar om Grace som den heter på svenska (lite allergisk mot svensköversatta filmtitlar) med min kvinnliga favorit Julia Roberts (!) och Dennis Quaid. Sett filmen innan, är inte en av Roberts bästa, men kunde inte sova så....

Oj, detta blev långt. Så går det när man skjuter upp inläggsuppdateringar och försöker trycka ihop allt i ett och samma. Nu ska jag ta mig ett glas juice och lägga mig i badet.. Ladda för ytterligare en film ikväll.

Ciao!

//Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar