lördag 21 januari 2012

Cupcakes i nya formar och decembermorgon

Igår var första kvällen på länge som hela MagnussonMaffian var samlad. Kvällen till ära var både jag och Ellen nyklippta och vi tänkte förära kvällen med att göra riktiga cupcakes.

Vi gjorde en sats chokladmuffins från Leilas "A Piece of cake" och tre olika satser frosting; hallon, choklad och vit choklad. Vi spritsade på de båda chokladfrostingarna men hallonfrostingen blev för lös så den fick vi kladda på istället.

Vad säger ni? Vi fick beröm för dem också minsann! Jag hade lite rosa och vita sockerpärlor kvar som vi strödde på för extra chicness.

Middagen som Catrine och Allis hade planerat bestod av snittar med rökt lax, räkor, majonnäs och massa goda grejer till förrätt. Kycklingfilé, crisscuts, några snurrliknande pommes-frites som vi hittade i affären och bernaisesås stod huvudrätten för. Sedan åt vi cupcakes och en fruktig italiensk glass!



När jag vaknade hos Catrine i morse märkte vi att det snöade. Snö?? Precis som en decembermorgon precis innan jul...
   Okej, det är januari men det sista jag hade förväntat mig var faktiskt snö. Men det är ju fullständigt underbart! Jag gick hem med koppar och plåt under armen och kisade genom snögardinerna... Det var inte ens särskilt kallt.
   Idag har jag tänkt att jag ska försöka skriva lite, och hur kan inspirationen undvika att flöda när snön flödar utanför?

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar