söndag 8 januari 2012

Tonight, tonight, it all begins tonight

2012 kommer bli underhållningens år för mig, det är jag säker på. Flera konserter är inbokade och ikväll är det dags för den första, West Side Story på Göteborgsoperan. Ingen konsert direkt, men en musikal i alla fall. Hela familjen ska med, föräldrar, mostrar, mor/farföräldrar och kusin. 
   Recension kommer senare! 


Jag har haft ett litet uppehåll här, har inte skrivit så mycket, utan har vilat upp mig efter stressen som alltid infinner sig vid slutet av varje termin (bör inte lärare se något slags mönster i det hela snart?) men imorgon är jag tillbaka på mattan! Första dagen i skolan innebär engelska, svenska och naturkunskap. Kvällen avslutas sedan med ett klättringspass med Ellen och förhoppningsvis en god nattsömn. 


Jag tänkte att jag skulle börja med lite miljövänliga tips och grejer man kan göra för att vara snällare mot miljön. Det finns en hel massa grejer man kan göra så att den håller längre! En liten uppmaning är att läskstrejka i en månad (det går år nio liter vatten att producera en liter coca-cola) och att inte låta elektroniken stå på standby, dra ut sladden och få en lägre elräkning på köpet!


Dagens låt: Burning down the house - Tom Jones


A bientôt!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar