måndag 9 januari 2012

Sex and the City, världskrig och kaninpäls

Sitter och delar min uppmärksamhet mellan datorn och tvn, detta inlägg och Sex and the City.

Sex and the City, alltså den serien är guld! Verkligen inte min typiska stil, är ju egentligen inne på 90201, 21 Jump Street osv., men den är så otroligt klockren. Min egna tjejmaffia är liknande, minus dom hippa New York-barerna och återkommande tvivelaktiga klädval. En guldstjärna till den stämningshöjaren alltså!

Har ett korningsschema eller två (typ sju) att skriva ihop tills imorgon, så får börja med det nu... Hade bra tid och planering när jag kom hem från skolan, men somnade bokstavligt talat med näsan i historiaboken och tappade några timmars plugg på det (och en film på tv såklart: Made of Honor. Total copy av Min Bäste Väns Bröllop förresten).

Historian var inte tråkig, snarare tvärtom kommer vi till det mest intressanta i hela gymnasiets historieutbildning nu, första och andra världskriget. Men sov 4 timmar inatt och efter att ha hållit igång hela dagen så gjorde ombyte till mjuk pyjamas och placering i soffan inte mycket för att hålla mig vaken...

Nu blir det recessiva och dominanta anlag, ögonfärger och kaninpäls i olika längder tills ögonen går i kors. Can't wait! Älska Naturkunskap..

Ciao!
// Catrine

1 kommentar:

  1. Åå Sex and tje city är Guld!! Hoppas du är lika PRO på korssnimgssheman som jag är!;) // Carrie

    SvaraRadera