söndag 29 januari 2012

Drunknar i ett hav av iPhones

Nu blir ju detta inlägg lite motsägelsefullt mot det förra, men så blir det ibland.

Man kan ändra sig, faktiskt. Det har jag lärt mig,

the hard way.

Aja, sidospår.


I vilket fall sitter jag här och letar runt på internet. Den mobil jag har idag, en av de tidigaste iPhonemodellerna, har börjat lägga av. Tog över den efter mamma då den låg hemma och inte användes, kändes onödigt för en så dyr telefon. Jag är försiktig med min saker, men då den är närmre 5 år börjar den ge med sig. Bland annat får jag inte alltid de samtal och sms som folk skickar, sen är den så glappig att hörlurarna inte längre fungerar.

 Och då det faktiskt är en telefon man ska ringa och smsa med, samt en musikmobil som man ska kunna lyssna på musik med så känner jag att den nu sviker mig.


En god resekompanjon på tåget upp till Sthlm i somras, en kompanjon som nu börjar ge vika...


Så vidare fick jag bege mig ut på jakt efter en ny. Så många saker och frågor som ska bestämmas!

Smartphone eller en hederlig mobil? Vill jag ha en iPhone? Isåfall 3:an eller 4:an? Har man råd med 7000:- direkt, eller 300 :- i månaden? Om jag skulle köpa en iPhone, vilken storlek? 16, 32 eller 64 GB? Skulle jag inte vilja ha en iPhone, vad vill jag ha då? Finns det ens några andra mobiler? (känns inte så när man plitar runt bland alla sidor) Är tillgång till internet nödvändigt?


Det var så mycket enklare när jag bara tog över min mammas mobil. Det är väldigt svårt att avgöra om en mobil är bra när man bara ser priser och statistik i siffror.

Någon som har tips på bra mobiler, som funkar bra men inte heller kostar skjortan?

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar