tisdag 17 januari 2012

Steg 2

Har idag varit nere på körskolan och hämtat ut teorimaterial samt bokat första (!) körlektionen...
Så nu blir det plugga, plugga, plugga! Har redan ögnat igenom några delar innan i badet, och även om det är bekant förstår jag att det kommer krävas mycket repetition.

Första lektionen går av om en månad ungefär, är inte alls nervös än, och tror inte att jag kommer bli det heller. Går ju ändå dit för att lära mig, och det är ju lärarna medvetna om. Dessutom:
1. Valde en lärare som Linnea hade.
2. Linnea tog körkort igår.
3. Alltså borde jag också lyckas få körkort.

En liten catrine-anpassad syllogism.

Grattis till Linnea förresten! :)
Ambitiöst värre körde hon upp på sin 18-årsdag, och satte det med bravur!
Känns ytterst skrämmande att "vi" har börjat ta körkort och sånt nu. Visst känner jag några som är lite äldre som tog förra året bland annat, men när en av ens jämnåriga bästa vänner gör det blir det desto mer påtagligt...

Ciao!
//Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar