torsdag 19 januari 2012

Currysallad med pasta och quorn

Ikväll kände jag för en god sallad! Det finns ett café i Göteborg, Brunos, som gör den godaste currysalladen med pasta jag någonsin har ätit! Jag bestämde mig för att försöka härma den så bra som möjligt, fast utan kyckling och med quorn.

1. Leta rätt på en fin skål.
2. Koka upp 2 dl Farfalle


3.Koka upp några små broccolibuketter


4. Stek lite quorn och krydda lätt med curry


5. Gör en krispig och god sallad. 


6. Lägg quornen på pastan i skålen, och sedan broccolin


7. Lägg på salladen


8. Ställ i kylen medan du gör dressingen

9. Dressingen gör man genom att blanda lite rapsolja med några droppar balsamvinäger, basilika, salt och svartpeppar. Sedan är det bara att smaka av med curry, jag drog på rätt rejält och det blev inte jättestarkt så vill man ha det lite kryddigare kan det nog vara idé att kombinera med lite andra starkare smaker.
   Ställ dressingen i kylen ca 10 minuter så att smakerna kan ligga till sig. Ringla sedan över salladen. 


10. Vóila!



För extrafeeling, ta ett glas vatten och ploppa i en röd sko-isbit...



Smaklig måltid!
//Linda






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar